Koliko časa moramo hraniti poslovno dokumentacijo?
Are you still wondering how long a particular document is stored? This is determined by various regulations (ZGD, SRS, ZDavP, ZDDV, ZVDAGA).
Kdo naj shranjuje poslovno dokumentacijo?
Shranjevanje in arhiviranje poslovne dokumentacije je obvezno za vse davčne zavezance. Davčni zavezanec, kot ga opredeljuje Zakon o davku na dodano vrednost, je vsaka oseba, ki deluje neodvisno in samostojno, in opravlja kjerkoli katerokoli ekonomsko dejavnost, ne glede na to, ali ustvarja dobiček ali ne. Torej so davčni zavezanci vsi, ki so identificirani za namene DDV in tudi tisti, ki to niso – te zakon imenuje tudi mali davčni zavezanci.
Vsak davčni zavezanec je dolžan hraniti poslovne in računovodske listine, ki nastanejo med poslovanjem.Po zakonu o davčnem postopku je potrebno dokumente, poslovne knjige in evidence v fizični oziroma elektronski obliki hraniti do poteka absolutnega zastaralnega roka pravice do izterjatve davka, na katerega se nanašajo. Minimalen predpisan rok za hrambo listin je 10 let od dneva, ko je pravica do izterjave davka nastala oziroma od dneva, ko je bilo potrebno davek napovedati, obračunati, odtegniti ali odmeriti.

Ker je račune za namene DDV treba hraniti deset let po poteku leta, na katerega se nanašajo, za namene obračuna davka od dohodkov pravnih oseb pa deset let od dneva, ko bi davčno obveznost bilo treba plačati, je treba torej iste račune hraniti deset let in štiri mesece po poteku leta, na katero se nanašajo, da sta izpolnjena oba namena hrambe dokumentacije.
If the taxpayer pays the tax after the paid realization, he must also keep proof of the payments made, for at least ten years after the end of the year to which they relate.
Koliko časa moramo hraniti poslovno dokumentacijo? Povzetek.
Katero poslovno dokumentacijo moramo hraniti 10 let?
vso dokumentacijo za knjiženje poslovnih dogodkov: izdani računi, prejeti računi, pogodbe o nakupih in prodaji kratkoročnih finančnih naložb in najemu,
kratkoročnih posojil, transakcijski računi, obračuni.
Katero poslovno dokumentacijo moramo hraniti do 20 let?
pogodbe in račune za nakup in prodajo nepremičnin,
register osnovnih sredstev.
Kateri poslovno dokumentacijo moramo hraniti trajno?
letna poročila (bilance, ki jih računovodstvo pripravlja za Durs in Ajpes),
plačilne liste in vse, kar je povezano z obračunom plač,
knjiga sklepov,
glavna knjiga in dnevnik.