How long does it take to keep business records?
Podjetja morajo poslovno dokumentacijo hraniti v skladu z različnimi predpisi, pri čemer interne akte oblikujejo glede na najdaljše zakonsko določene roke. Večina poslovnih in računovodskih listin, kot so izdani in prejeti računi ter obračuni, se mora hraniti najmanj 10 let, dokumentacija o nepremičninah in osnovnih sredstvih 20 let, letna poročila, plačilne liste, glavna knjiga in knjiga sklepov pa trajno. Hranjenje velja za vse davčne zavezance, ne glede na velikost podjetja ali obseg dejavnosti.
2 March, 2020 by
How long does it take to keep business records?
HERMES D.O.O., Jasmina Macur
| Še nobenega komentarja


Koliko časa moramo hraniti poslovno dokumentacijo?

Are you still wondering how long a particular document is stored? This is determined by various regulations (ZGD, SRS, ZDavP, ZDDV, ZVDAGA).

The company must specify the retention periods of the documentation in an internal act, since SAS (Slovenian Accounting Standards) no longer specify retention periods for books of account / bookkeeping documents (except those that we must keep permanently). Since different laws require different time intervals, it is advisable to take into account the law defining the maximum retention period for individual documents when determining an internal act.

Kdo naj shranjuje poslovno dokumentacijo?

Shranjevanje in arhiviranje poslovne dokumentacije je obvezno za vse davčne zavezance. Davčni zavezanec, kot ga opredeljuje Zakon o davku na dodano vrednost, je vsaka oseba, ki deluje neodvisno in samostojno, in opravlja kjerkoli katerokoli ekonomsko dejavnost, ne glede na to, ali ustvarja dobiček ali ne. Torej so davčni zavezanci vsi, ki so identificirani za namene DDV in tudi tisti, ki to niso – te zakon imenuje tudi mali davčni zavezanci. 

Vsak davčni zavezanec je dolžan hraniti poslovne in računovodske listine, ki nastanejo med poslovanjem.Po zakonu o davčnem postopku je potrebno dokumente, poslovne knjige in evidence v fizični oziroma elektronski obliki hraniti do poteka absolutnega zastaralnega roka pravice do izterjatve davka, na katerega se nanašajo. Minimalen predpisan rok za hrambo listin je 10 let od dneva, ko je pravica do izterjave davka nastala oziroma od dneva, ko je bilo potrebno davek napovedati, obračunati, odtegniti ali odmeriti.

Pravica zavezanca do vračila davka, ki ga ni bil dolžan plačati, zastara v petih letih in sicer od dneva, ko ga je plačal oziroma od pridobitve pravnega naslova, s katerim je bilo ugotovljeno, da ga ni bil dolžan plačati. Glavno knjigo, bilance stanja, izkaze poslovnega izida in letna poročila je treba hraniti trajno.
Odoo • Text and Image

      The taxpayer must ensure that copies of the invoices he has issued and all invoices he has received are retained. It must also keep invoices relating to the supply of goods or services for ten years after the end of the year to which the invoices relate. Accounts relating to real estate must be kept for at least twenty years after the end of the year to which they relate.

      Ker je račune za namene DDV treba hraniti deset let po poteku leta, na katerega se nanašajo, za namene obračuna davka od dohodkov pravnih oseb pa deset let od dneva, ko bi davčno obveznost bilo treba plačati, je treba torej iste račune hraniti deset let in štiri mesece po poteku leta, na katero se nanašajo, da sta izpolnjena oba namena hrambe dokumentacije.

      If the taxpayer pays the tax after the paid realization, he must also keep proof of the payments made, for at least ten years after the end of the year to which they relate.

      Koliko časa moramo hraniti poslovno dokumentacijo? Povzetek.

      Katero poslovno dokumentacijo moramo hraniti 10 let?

      • vso dokumentacijo za knjiženje poslovnih dogodkov: izdani računi, prejeti računi, pogodbe o nakupih in prodaji kratkoročnih finančnih naložb in najemu,

      • kratkoročnih posojil, transakcijski računi, obračuni.

      Katero poslovno dokumentacijo moramo hraniti do 20 let?

      • pogodbe in račune za nakup in prodajo nepremičnin,

      • register osnovnih sredstev.

      Kateri poslovno dokumentacijo moramo hraniti trajno?

      • letna poročila (bilance, ki jih računovodstvo pripravlja za Durs in Ajpes),

      • plačilne liste in vse, kar je povezano z obračunom plač,

      • knjiga sklepov,

      • glavna knjiga in dnevnik.


      Focused on your business and sales

      With experience, proven and easy steps, you can quickly and efficiently complete your processes

      Vas zanima, kako vam lahko Hermes še dodatno pomaga pri poslovanju?

      Sign in to leave a comment