Zakaj bi izvajali letne razgovore z zaposlenimi?
Letni razgovori z zaposlenimi so pomembno orodje za izboljšanje komunikacije, krepitve zaupanja in postavljanja jasnih ciljev, ki prispevajo k večji motivaciji, učinkovitosti ter razvoju zaposlenih in podjetja kot celote. Ključno je, da potekajo odprto, z iskreno izmenjavo pričakovanj in oblikovanjem konkretnega načrta ukrepov, saj le tako prinašajo oprijemljive rezultate in preprečujejo občutek, da so zgolj formalnost brez pravega učinka.
11 december, 2019 po
Zakaj bi izvajali letne razgovore z zaposlenimi?
HERMES D.O.O., Jasmina Macur
| Še nobenega komentarja


    Letni razgovori z zaposlenimi - zakaj in kako se nanje pripraviti?

    Konec leta je primeren čas, da se ozremo na leto, ki se poslavlja, se pogovorimo o dobrih in manj dobrih dosežkih tega leta in priložnostih za izboljšavo v naslednjem. To je hkrati tudi pravi čas za izvedbo letnih razgovorov. Če jih načrtujete tudi v vašem podjetju, je dobro vedeti, kaj bi z njimi res radi dosegli. Eden izmed pomembnejših korakov je ta, da se vodstvo samo zelo dobro zaveda, kaj je namen in kaj so cilji letnih razgovorov.

    Zakaj izvajati letne razgovore z zaposlenimi?

    Letni razgovori z zaposlenimi so pomembno orodje za izboljšanje delovanja podjetja in razvoja zaposlenih. Predstavljajo priložnost za odkrit pogovor med zaposlenim in vodjo, ki presega vsakodnevno operativno komunikacijo ter omogoča pregled preteklega dela, načrtovanje prihodnosti in krepitev medsebojnega zaupanja. Njihov pomen se odraža skozi naslednje vidike:

    • Krepitev komunikacije in zaupanja med zaposlenimi in vodjo, kar vodi v boljšo delovno klimo.

    • Motivacija zaposlenih in odkrivanje njihovih skritih potencialov.

    • Izboljšanje učinkovitosti posameznika ter posledično rezultatov celotne organizacije.

    • Iskanje novih priložnosti za ustvarjanje dodane vrednosti podjetja.

    • Čas za iskren pogovor, ki ga med letom pogosto zmanjka zaradi hitrega tempa dela.

    • Izmenjava povratnih informacij – kaj deluje dobro, kaj moti, in kaj bi želeli dolgoročno spremeniti.

    • Postavljanje konkretnih ciljev in načrtov za prihodnje leto, ki so jasni in merljivi.

    • Povečanje zavezanosti ciljem, saj zaposleni sodeluje pri njihovem oblikovanju in ima vpliv na lastno delo.

    Letni razgovori z zaposlenimi - kako se nanje pripraviti?

    Za letni razgovor si vzemimo čas. Na letnem razgovoru je zaželena izmenjava iskrenih mnenj in pričakovanj, kar pa seveda ne moremo storiti na hitro.

    Pomembno je, da tako vodja kot zaposleni letni razgovor dojemata kot nekaj pozitivnega. Pri tem je zaposlenega potrebno spodbujati, da izrazi svoja razmišljanja. Prav tako vodja izrazi svoje načrte, želje in pričakovanja glede zaposlenega. Zmeraj pa je potrebno razmišljati o željah samega zaposlenega. Vodja predstavi, kakšne so realne možnosti (glede na dosedanje delo, možnosti financiranja izobraževanj itd.), zaposleni pa izrazi svoja pričakovanja ter želje. Cilj tukaj je, da te stvari usklajujeta in oblikujeta okviren načrt s konkretnimi cilji za naslednje leto. Naj jih ne bo preveč, prav tako pa ne premalo. Zelo pomembno je, da so cilji jasno definirani, torej da oba udeleženca razgovora točno vesta, kaj sta se dogovorila.

    Odoo • Text and Image

    Ocenjevanje dela zaposlenih je dokaj enostavno, ko je delo zaposlenih kakovostno in nadpovprečno – skratka, ko smo z njim zadovoljni. Nič ni lažjega kot izpeljati sestanek, kjer zaposlenemu povemo, da smo z njim zelo zadovoljni in naj kar tako nadaljuje.

    Če po letnem razgovoru ne sledijo realizacije zavez in obljub (npr. napredovanje kot posledica dosežene realizacije), boste z razgovorom dosegli ravno nasprotni učinek. Dolgoročno bodo zaposleni dobili občutek, da letni razgovor ne prinese nobenih rezultatov in sprememb ter bodo zato v prihodnje bolj zadržani in manj motivirani za odkrit pogovor. Smiselno je, da letnemu razgovoru sledi razvojni načrt, ki se ga potrdi in začne tudi uresničevati ter spremljati. Če razmišljate, da zaradi tega letnega razgovora raje sploh ne bi izvedli, se spomnite, da so ti pogovori pomembno orodje. Če ga ne uporabite, je komunikacija v podjetju zagotovo slabša, prenos informacij na vseh nivojih je manjši, vaši zaposleni pa se lahko izgubljajo v svojih delovnih obveznostih, ne vedo, kaj so njihove glavne naloge in kaj so glavna področja, ki bi jih morali izboljšati.

    V obojestransko korist je torej izvajati odkrite in dobre letne razgovore saj so zadovoljni zaposleni največje bogastvo, ki ga podjetje ima.

    Vas zanima več o Hermes rešitvi za kadre in obračunavanje plač?

    Odoo kadri + Hermes plače. Nepremagljiva kombinacija.

    Prijava za komentiranje